De Xperia Z1 review: foto’s, dock en batterijleven
10/11/2013 – 18:12 | Comments Off

De Xperia Z1 is een van de grotere smartphones op de markt. Qua omvang plaats je hem tussen de Lumia 1020 en de Samsung Note 3. Een formaat dat me eerst deed terugdeinzen, maar dat …

Read the full story »
Home » Column, Nieuws

Proximus Generation Connect vs Mobile Vikings: de proloog

Submitted by on 30/12/2011 – 13:47 47 Comments
Proximus Generation Connect vs Mobile Vikings: de proloog

Enkele weken geleden stelde Proximus Generation Connect voor. Dit zou het eerste product zijn dat kan concurreren met Mobile Vikings. Tijd voor een intensieve vergelijking dus!

Ben jij Generation Connect klant? We vragen naar je feedback! Scroll naar beneden, naar het einde van dit artikel en laat ons in de reacties weten hoe de overstap verlopen is.

Generation Connect is een nieuw tarief van Proximus. Volgens velen zou dit het eerste tarief zijn dat zo goedkoop is dat het kan concurreren met Mobile Vikings. In deze semi-column ga ik hier dieper op in. Om het uitgebreid te kunnen bespreken houd ik jullie op de hoogte hierover in verschillende delen. Louis schreef al een interessante column over de concurrentie in België.

September/oktober 2011

Bij zowel Proximus, Mobistar als Base vraag ik om een interview over hun netwerken. De 3 telecomoperators maken er geen tijd voor maar publiceren met regelmaat kaarten waarop de toestand van hun netwerk te zien is. Proximus liet ook al weten dat ze werken aan goedkopere tarieven voor mobiel internet.

 

30 november 2011


Wie/wat is Mobile Vikings?

Onwetend over wat er een week later te gebeuren staat herlaad ik mijn simkaart van Mobile Vikings met het tariefplan Classic zoals ik elke maand doe. Op moment van schrijven zijn er ca. 70.000 vikings. Voor al die anderen zal ik nog kort even uitleggen wie of wat Mobile Vikings (MV) juist zijn. Mobile Vikings is een MVNO. Dat staat voor Mobile Virtual Network Operator. Ze zijn dus een gewone telecomoperator die gebruik maakt van het netwerk van een andere telecomoperator. In dit geval is dat KPN (Base). Mobile Vikings staat bekend om hun goedkoop mobiel internet.

Het Classic tariefplan is het populairst. Wanneer je voor €15 herlaadt dan kan je dat opbellen aan 24 cent per minuut. Sms’en kosten 10 cent per sms en voor 1 MB mobiel internet betaal je 50 cent (die prijs geldt in bijna heel Europa en de VS). Maar natuurlijk krijg je ook een gratis bundel bij die herlading die 30 dagen geldig is. Hierin zit 2 GB mobiel internet (dat is 2048 MB), 1000 sms’en naar andere Vikings en 1000 sms’en naar niet-Vikings. Voor meer informatie over andere tariefplannen met enkel internet of met een goedkoper beltarief kan je op hun website terecht.

De netwerken

Allemaal heel voordelig enzo maar zijn er dan geen nadelen? Zeker. Het grote nadeel aan Mobile Vikings, naar mijn mening, is namelijk dat ze het netwerk van KPN gebruiken. In België zijn er 3 mobiele netwerken (Belgacom/Proximus, Mobistar, KPN/Base) en KPN is verre van het snelste. Alle andere operators zoals Telenet, TMF Mobile, JIM Mobile… maken gebruik van een van bovenstaande netwerken.

NB: HSPA is een protocol voor mobiele netwerken dat onder de categorie 3.5G valt. UMTS is een protocol voor mobiele netwerken dat onder de categorie 3G valt. EDGE (of EGPRS: Enhanced GPRS) is een protocol voor mobiele netwerken dat een verbetering is van GPRS. Het wordt door sommigen als 2.5G gezien, door anderen als 3G en als gulden middenweg kan je het ook 2.75G noemen. GPRS is een protocol voor mobiele netwerken dat onder de categorie 2.5G valt. Hoe hoger het cijfertje voor de G, hoe sneller je verbinding in de praktijk. Wanneer ik het over 3G-netwerken heb, dan gaat het tenzij anders vermeld steeds over HSPA (3.5G). Wanneer ik het over 2G-netwerken heb, dan gaat het tenzij anders vermeld steeds over EDGE (2.5G).

Belgacom/Proximus (met TMF Mobile en Scarlet):

Zij hebben het snelste netwerk, zo simpel is het. Het 3G-netwerk van Proximus is het grootste van het land en heeft een maximale snelheid van 7,2 Mbps. Het 2G-netwerk is ook bijna overal beschikbaar maar is net iets minder stabiel dan dat van Mobistar of Base. Het 2G-netwerk is belangrijk voor de plaatsen waar geen 3G is. In sommige gevallen val je bij Proximus zelfs terug op GPRS. Het EDGE-netwerk van Proximus is nog vrij nieuw en moet op sommige plaatsen nog ingevoerd worden. Proximus werkt al hard aan een 4G-netwerk op basis van LTE. Daarvoor heb je wel een telefoon nodig die LTE ondersteunt en je moet nog minstens een jaartje wachten.

Mobistar (met Telenet):

Zowel hun 2G- als hun 3G-netwerk behoren tot de middelmaat. De dekking van hun 2G-netwerk is niet zo goed en stabiel als dat van Base en de dekking van hun 3G-netwerk is niet zo goed als dat van Proximus.

KPN/Base (met o.m. United Telecom, JIM Mobile, Mobile Vikings, Simyo…):

Het 2G-netwerk van Base is het stabielste en het snelste van het land. De snelheid ligt natuurlijk niet zo hoog, slechts ongeveer 0,2 Mbps. Op vlak van 3G-netwerken heeft Base nog het meeste werk. Enkel in (de rand van) grote Vlaamse steden en in Brussel en beperkt in Wallonië kan je het 3G-netwerk terugvinden. De maximale snelheid zou 7,2 Mbps moeten zijn maar dit wordt door KPN beperkt tot 1 Mbps. Volgens hen bevordert dit de snelheid van iedereen. Grootverbruikers zouden op die manier beperkt worden waardoor de gewone gebruiker van hen geen last ondervindt.

De vermelde snelheden zijn geschatte of theoretische waarden. De komende weken voeren we snelheidstesten uit zodat we deze kunnen bevestigen of bijstellen.

7 december 2011

Een van de volgende dagen mag ik een pakje in mijn brievenbus verwachten maar pas later op de dag wordt duidelijk wat het is. Proximus stelt Generation Connect voor. Op Twitter wordt het al snel de ‘MV-killer’ genoemd. En ik moet zeggen, het ziet er heel aantrekkelijk uit. Als ik enkel naar de cijfertjes kijk dan zou ik zonder twijfel overstappen.

Generation Connect: de cijfertjes

Een herlading van €20 kan je opgebruiken aan 25 cent per belminuut, 12 cent per sms en 50 cent per MB mobiel internet. Ook hier krijg je een gratis bundel die 30 dagen geldig is. Je krijgt 2 GB mobiele data, 2000 sms’en naar iedereen en 10 MB mobiele data om in het buitenland te gebruiken. Meer info hierover vind je op deze pagina.

Overstappen of niet?

Voor €5 meer krijg je dus een netwerk dat sneller is, 1000 sms’en meer om naar iedereen te versturen en natuurlijk ook wat meer belkrediet. Op jaarbasis kost het je wel €60 meer. Is het die €60 waard of niet? Dat ga ik proberen uit te zoeken. Een van de cruciale factoren, voor mij,  is natuurlijk het netwerk.

23 december 2011

Een week later vervalt mijn gratis bundel van Mobile Vikings en zal ik de sim van Generation Connect in mijn smartphone steken. Collega-redacteur Ward deed dat al enkele weken geleden en hij is zeer tevreden. Hij haalt snelheden die liggen tussen 4 en 5 Mbps en het signaal is steeds prima (regio Gent). We kregen allebei een simkaart met een nieuw nummer en zijn dus niet overgestapt met ons gewoon gsm-nummer.

Maximum 5000 klanten

Er mogen zich maximaal 5000 mensen registreren om Generation Connect klant te worden. Via Twitter kwamen we te weten dat de verklaring hiervoor misschien bij concurrentiebeperking te zoeken is. Proximus zou alleenspeler kunnen worden op de markt van het mobiele internet. Daarom zou een overheidsinstantie beslist hebben dat het aanbod tijdelijk beperkt moet blijven.

Maar zouden ze echt alleenspeler worden? Ondertussen zitten er al tientallen MVNO‘s op het netwerk van KPN/Base. De meesten onder hen bieden goedkoop mobiel internet aan. Mobile Vikings is nog steeds de goedkoopste, maar je moet niet ver zoeken om een vergelijkbaar (maar net iets duurder) aanbod te vinden. Voorlopig zullen we dus moeten wachten op een derde speler, zoals Mobistar, om over de brug te komen met nog goedkoper mobiel internet.

De klantendienst

Mobile Vikings staat niet alleen bekend om hun goedkoop tarief, maar ook om hun klantendienst. Ze hebben een ware community opgebouwd op sociale media zoals Facebook en Twitter. Wanneer je een vraag hebt en iets schrijft op hun Facebookpagina of vermeldt op Twitter krijg je redelijk snel een antwoord. Ook via e-mail en het betalende 078-nummer verloopt dat vlot.

Bij Proximus is dat anders. Je kan voor je problemen of vragen naar een gratis helpdesk bellen. En dat is de enige manier om (snel) een antwoord te krijgen. Ze hebben accounts op sociale media, maar de opvolging is veel minder goed dan bij MV.

Ik stelde mij neutraal op en vroeg aan beide providers tijdens de werkuren naar de internetinstellingen voor mijn smartphone. Bij Mobile Vikings kreeg ik na een half uurtje al antwoord via Twitter. Belangrijk is om te weten dat mijn gsm-nummer gewoon in mijn Twitter bio stond en dat dus voor iedereen zichtbaar was die mijn profielpagina opende. Toch kreeg ik een tweet met een hyperlink met een uitgebreide uitleg. Ik was zeer tevreden. De instellingen staan ook gewoon op hun website en zijn heel makkelijk terug te vinden (in het menu dat je krijgt als je inlogt).

Dan probeerde ik hetzelfde bij Belgacom. Op de website kon ik het niet vinden. Er was een bug op de website waardoor ik automatisch naar deze pagina met foutmeldingen doorgestuurd werd. Al wist ik wel dat ze op hun website te vinden waren want ik had ze eerder al eens nodig. Mijn tweet naar Belgacom Eva werd nooit beantwoord.

Maar een halve dag later werd ik opgebeld door een Franstalige medewerker van Belgacom die mij door het instellingenproces wilde loodsen. Waarom kreeg ik geen tweet terug, maar belden ze mij op een nummer dat ze in mijn bio vonden? Ik had geen zin om mij aan te passen dus liet ik de mevrouw vriendelijk weten dat ze het in het Nederlands ging moeten uitleggen. De stem aan de andere kant van de lijn zei dan dat een Nederlandstalige collega ging terugbellen. Dat is nooit gebeurd en ook een tweede tweet naar Belgacom Eva bleef onbeantwoord.

Op hun Facebookpagina lijkt Eva beperkt antwoorden te geven en vraagt ze om naar de telefonische helpdesk te bellen voor meer informatie. Eva op Facebook en Twitter is Belgacoms voorstelling van de klantendienst. Hier zitten 8 medewerkers achter.

Mijn ervaringen met de telefonische helpdesk bij Mobile Vikings is heel positief. Er wordt binnen de minuut opgenomen en je moet niet door vervelende menu’s en wachtmuziekjes gaan. De medewerker weet waarover hij/zij spreekt en kan meteen antwoorden. Bij Proximus is dat ook zo. Alleen zijn er daar wél wachtmuziekjes en menu’s waar je je door moet worstelen. Na 5 à 10 krijg je dan een medewerker te horen. Die heeft mij tot nu toe altijd heel vlot kunnen helpen met alle problemen of vragen die ik had. Tot 2009 was ik namelijk 5 à 6 jaar klant bij Proximus.

Proxi-muserie

De afgelopen weken doken er heel wat Facebookstatussen, Twitterupdates, blogposts e.d. op van mensen die problemen hadden met Generation Connect. En problemen bij Proximus/Belgacom die kennen we  helaas maar al te goed. Gemiddeld hebben we op de redactie al meer overschakelingen met problemen gehad dan succesvolle overschakelingen. Niet alleen van een andere operator naar Proximus en vice versa, maar ook van Proximus naar Proximus (of Belgacom).

Om te beginnen liepen de leveringen van alle simkaarten die in de eerste week besteld waren vertraging op. Pas tegen 19 december waren alle problemen met leveringen van de baan.Maar houden daar de problemen op? Spijtig genoeg niet. Wie niet wilde overschakelen en een volledig nieuwe simkaart besteld had kon gewoon beginnen. Alles werkte zoals verwacht. Maar wie overschakelde van een ander tarief en zijn/haar nummer wenste te behouden stond een hels avontuur te wachten.

Het probleem was steeds hetzelfde. Plots verdween bijna al het resterende belkrediet, wijzigde het tariefplan of viel het signaal weg. De precieze oorzaak lijkt onduidelijk. Medewerkers van de helpdesk gaven steeds een nieuwe herlading om zo het probleem tijdelijk op te lossen.

Enkele voorbeelden van klanten die hun verhaal doen op blogs:

Maar er is meer, hoor. Bekijk maar eens deze lijst van tweets. Het is een Twitter-zoekopdracht op 23 december naar alle tweets met hashtag #generationdisconnect. De enkele positieve tweets werden rood omkaderd. Tweets van Belgacom zelf werden onleesbaar gemaakt. Alle andere tweets zijn klachten, problemen…
Met dank aan Bram Vandeperre voor de bijdrage van deze afbeelding.

 

Conclusie na de proloog

Ik ben nog niet eens begonnen aan mijn Generation Connect-avontuur en ben toch al wat ontmoedigd door de vele problemen. Maar wat mij toch vooral interesseert, is het netwerk. Is de mindere service en het betere netwerk €60 per jaar waard? Dat ga ik vanaf nu ontdekken. Binnen een dag of 2 vervalt mijn gratis bundel bij Mobile Vikings en vervang ik de simkaart. Binnen een week of 2 krijg je dan een voorlopige tussenstand. Wordt vervolgd…

Wat je mag verwachten in deel 1:

  • enkele snelheidstesten uitgevoerd op alle Belgische 2G- en 3G-netwerken op verschillende locaties
  • een nieuwe poging om de klantendiensten te bereiken

Wat je mag verwachten in deel 2/conclusie:

  • aanvullende snelheidstesten uitgevoerd op alle Belgische 2G- en 3G-netwerken op verschillende locaties
  • conclusie & algemene vergelijking

Ga jij overstappen naar Generation Connect of Mobile Vikings? Wat zijn je ervaringen met Generation Connect? Wat is voor jou belangrijk bij een provider? We horen het graag in de reacties!




Lees ook:

  1. Proximus stelt Generation Connect voor
  2. Proximus opent Generation Store
  3. Ook Proximus excuseert zich
  4. Viking Talk van Mobile Vikings: bel (zo goed als) gratis
  5. Tarieven en concurrentie, een update



47 Comments »

  • avatar Laurens Verhulst says:

    Op 9 december ben ik begonnen met een Generation Connect, daarbij heb ik gekozen voor een aparte kaart op te halen in de Generation Store in Gent. De medewerkers konden echter slechts de basis uitleggen met behulp van een folder en gaven me niet de gelegenheid om een nummer te kiezen. Op internet geraken bleek een even groot avontuur en was voornamelijk zoek. Omtrent de klantendienst ben ik helemaal niet tevreden. Wanneer ik eens een groter bestand probeer te downloaden, durft de verbinding al eens verbroken te worden. Op 9 januari zal ik mijn MobileVikings terug actief in gebruik nemen. Snelheid is één zaak, maar dienstverlening is nog belangrijker. Het doet me denken aan de NMBS of bPost. Veel beloven, maar geen oplossingen!

    • avatar Robrecht says:

      Heb mijn kaart na 2 dagen ontvangen , en na een week heb ik ondervonden dat ik op veel meer plaatsen een betere netwerk dekking heb. Op sommige plaatsen was mobiel internet tergend traag bij MV, en heb hier nog geen last van ondervonden bij GC.

      Ik ben dus overtuigd, en ga voorlopig ook blijven bij proximus.

  • avatar Quentin says:

    Zat van 2000 tot 2010 bij Proximus en heb de switch naar Mobile Vikings gedaan omdat hun mobiel internet zo duur was.

    Bij de lancering van Generation Connect heb eigenlijk niet lang getwijfeld om Mobile Vikings te vervangen door Proximus.

    Mijn reden was eenvoudig: de 3G dekking van MV in regio Brugge is er gewoonweg niet. Het ergerde mij ook dat er zoveel technische storingen waren. Ik heb er dus met plezier 5€ extra per maand voor over. Die 10mb roaming, die ik nu niet meteen nodig had, neem ik er met veel plezier bij.

    Mijn micro simkaart ontvangen van Proximus is echter een ander verhaal. Het duurde 3(!) weken alvorens ik mijn simkaart ontving. Had de dag van de lancering een nummeroverdracht aangevraagd, maar moest wel langer wachten dan vrienden van mij die zich een week later aansloten. Reden van Proximus: geen stock meer…

    Swat, Proximus contacteren via sociale media bleek ook een ramp te zijn. Via Twitter stuurde ik naar Eva, waar ik na 30min een antwoord kreeg. De droge tweet luidde "het is doorgegeven als dringend dossier". Als het nog niet erg genoeg was, werd mijn nummer reeds overgedragen. Ik heb dus 4 dagen zonder telefoon rondgelopen. Eens mijn simkaart toekwam werd ik plots een stuk vrolijker. Het 3G netwerk in regio Brugge is subliem. Surfen is een stuk plezanter met Proximus dan MV, maar hun customer service = shit. Wil er graag nog bij vermelden dat Proximus mij een compensatie heeft gegeven van €20 vanwege die vertraging.

    Na een moeilijke start toch tevreden.

  • avatar Quentin says:

    Zie net dat mijn tweet rood gemarkeerd is. Als het goed is, zeggen we het ook hé.

  • avatar Kevin says:

    Ikzelf ben onlangs overgestapt van Mobile Vikings naar Generation Connect. De reden van overstap was de slechte 3G ontvangst in het noorden van de regio Gent. De simkaart aanvraagen via het web ging vlot,geen problemen daar. Na een kleine week viel mijn ontvangst bij MV weg maar ik had nog steeds geen nieuwe simkaart ontvangen dus werd het bellen naar de klantendienst. Daar ben ik vrij snel geholpen en de persoon aan de lijn zei dat als de simkaart de volgende dag(vrijdag) niet in de bus zat ik naar een Proximus winkel kon voor een nieuwe. De dag erna geen simkaart in de bus dus dan maar naar de winkel. Een nieuwe kaart kreeg ik direct mee en na een uurtje had ik ontvangst. Zelfs mijn €20 stond op mijn kaart. De 3G ontvangst is zeker beter dan MV en verder heb ik nog geen nadelen ondervonden buiten dan het half dagje niet bereikbaar zijn. Als compensatie voor het laattijdig leveren van de simkaart(die zat na het weekend in de bus) kreeg ik 2 herladingen van €20 cadeau wat dus 20MB data voor het buitenland als bonus opleverd. Mij hoor je dus zeker niet klagen.

  • avatar Mathias says:

    Zeer tevreden van Generation connect!! Mis het community gevoel van Mobile Vikings wel een beetje maar dat neem ik er dan ook wel bij voor sneller netwerk, 2000 sms'en naar ALLE netwerken en dan 10 MB in Europa!

  • avatar Yannick says:

    Ik ben zeer tevreden van Generation Connect. Enige minpunt tot hiertoe is de dag dat ik zonder sim zat. Nieuwe sim was geactiveerd terwijl ik ze nog niet had ontvangen.

    Proximus heeft het €20 belkrediet voor gegeven.

    3G netwerk is heerlijk snel, overal deftig bereik,… Ben alvast fan.

  • avatar Steven says:

    Ik spreek me zelden uit over providers en zo, maar ik was er bij van minuut 1 bij die Proximus "Generation Connect": als je de website bekeek moest je deze 10x lezen, want zo verwarrend was het aanbod (hoe lang geldt deze "promotie", wat na 1 jaar of 3 herladingen enz enz) en de algemene voorwaarden, disclaimers en zo linkten naar iets van Belgacom TV (tja, rap rap gemaakt zeker). Ik heb ervaring met abo's bij Proximus en de klantenservice is alles behalve.

    Ik ben -na alle providers doorlopen te hebben- zeer tevreden van Mobile Vikings. Ze zijn eerlijk, transparant EN klantgericht. Zo moet het. Dat ze wat lijden onder het kramikkige Base-netwerk, is inderdaad spijtig. Ideaal zou MV het Proximusnetwerk gebruiken als MVNO :-)

    Go go Vikings!

  • avatar Tom Germijns says:

    Ik was Mobile Viking van in het begin ( 2 januari 2009 SIM-kaart aangevraagd) en was zeer tevreden. Het gebrek aan een degelijk 3G netwerk ergerde me soms (bv geen bereik bij de schoonouders), maar dit begon de laatste maanden te beteren, meer 3G bereik op 'exotische' plaatsen.

    Toen ik de promo zag van Proximus, toch even getwijfeld… I loved being a viking! De 15 euro/maand belwaarde was voor mij altijd net te weinig, en de 25euro dan weer teveel. Dus daarin kwam de €20 van proximus van pas. En ook het betere netwerk hebben me uiteindelijk overtuigd om de Vikings drakkar te verlaten en het te proberen bij Proximus. Want het blijft prepaid, dus als het mij niet aanstaat ben ik snel terug Viking.

    Dit was op 7 december. Daarna heb ik 2 weken niets meer vernomen, tot plots op 19 december mijn MV-sim geen verbinding meer had.

    Na een reboot zonder resultaat had ik door dat mijn kaart uitgeschakeld was… maar ik had mijn proximus kaart nog niet ontvangen.

    Snel even naar proximus gebeld "Uw simkaart is onderweg, die zal ten laatste overmorgen in uw bus vallen".

    Dan maar afwachten.. 2 dagen disconnected zijn is moeilijk in deze tijd, maar kom het is een ervaring.

    Woensdag 21 december dan eindelijk het verlossende nieuws, de simkaart is er! Zodra ik thuis was, de simkaart in mijn gsm geramd, opgestart, geactiveerd en alles werkte terug.

    Eerst de smssen binnenhalen die ik de afgelopen dagen had gemist…. en dan kon ik beginnen surfen.

    De eerste 24 uur sloeg het netwerk tegen.. onderbrekingen, geen goede snelheid.. Is dit het befaamde Proximus netwerk ? MV here I come (again)!

    Maar de dagen erna ging het steeds beter.

    Ik ben nu ondertussen eenn 10 dagen Proximus gebruiker, en ik ben tevreden! Goede snelheden, goed bereik ( enkel binnen gebouwen regelmatig Edge (dewelke bij KPN toch beter is dan bij Proximus).

    Al bij al ben ik tevreden.

    Tot slot gisteren nog een gratis herlading van €20 gekregen owv de laattijdige levering van mijn simkaart, knap!

    Dus, een tevreden Proximus Generation Connect klant hier, laat ons hopen dat dat zo blijft.

    ps: klein minpuntje, mijn batterij gaat nu wel een stuk minder lang mee, 's avonds als ik thuis kom van het werk moet ik hem dadelijk aan de oplader hangen, wil ik 's avonds nog iets kunnen doen op m'n smartphone.

    • Ironisch genoeg komt dat door het 3G-netwerk. De enige oplossing is een app zoeken voor jouw smartphone waarmee je automatisch of manueel tussen 2G en 3G kan switchen wanneer dat nodig is.

  • avatar Nick says:

    Sinds 2009 ben ik Base prepaidklant, komende van Proximus. De reden van mijn overstap twee jaar geleden was het feit dat Base als enige operator een interessante databundel (500 MB) aanbood voor prepaidkaarten, daar waar je bij Proximus en Mobistar een abonnement moest afsluiten als je vaak surfte. Tot op heden heb ik nooit problemen ondervonden bij Base, maar toch ben ook ik overgestapt naar Proximus Connect. De reden hiervoor is dezelfde als bij de andere mensen bovenaan; als je een high end smartphone hebt wil je er ten volle gebruik van maken, en bijvoorbeeld een fotootje oploaden in 3 seconden (3G) in plaats van 30 seconden of meer (edge). Net als in de andere comments heb ik nummeroverdracht gevraagd, en dus werd de Proximus simkaart pas na enkele weken in de bus geleverd. Zonder enige uitleg van Belgacom over de reden van vertraging. Proximus heeft bij wijze van verontschuldiging gisteren wel 20 euro extra geschreven op mijn simkaart. En wat zijn de bevindingen na enkele dagen surfen via 3G van Proximus? De snelheden zijn beduidend hoger dan bij Base, en de dekking van het 3G-netwerk is veel groter. Surfen, mails versturen en foto's up- en downloaden wordt eindelijk een plezier, daar waar het via edge van Base wel eens geïrriteerd afwachten was. Minpunten? Om de één of andere reden is het voor prepaidklanten van Proximus niet mogelijk om oproepen door te schakelen naar een ander nummer, wat bij Base wel mogelijk was. Ik gebruikte deze functie vaak op het werk en moet daar nu een andere oplossing voor vinden. Ook je kaart herladen via prepaidcards (die je in de winkel koopt) zou met Connect niet mogelijk zijn, enkel via internet. Persoonlijk ben ik nog niet helemaal overtuigd dat ik de goede keuze gemaakt heb, en ik sluit niet uit dat ik in de nabije toekomst gewoon weer terugkeer naar Base (en dus edge). Bovendien vind ik het erg jammer dat Proximus jaren hun klanten blauw laat betalen, om pas na de positieve invloed van MV en Base een toegeving te doen. Het schetst goed wat Proximus van hun klanten vindt en dat klantvriendelijkheid voor hen geen prioriteit is.

    • avatar pieter says:

      +1 Nick.

      Ik ben ook overgestapt van proximus naar mobile vikings met als enige reden: de databundel.

      Nuben ik overgestapt naar Generation connect. Dit met echter heel wat moeite.

      Ik bestelde mijn kaartje, met nummerbehoud, op 11 december. Het duurde 2 weken om mijn postbus te vinden…..

      Verschillende telefoontjes naar de helpdesk brachten niets op.

      een voorbeeld:

      1ste telefoon op een woensdag: "Meneer uw kaartje is gisteren verstuurd"

      2de telefoon op vrijdag: "meneer uw kaartje is gisteren verstuurd"

      Toen ik nog maar durfde een beetje kritiek te geven, (dat dit toch geen doen was) werd de telefoon neergelegd.

      Ik kreeg dus meer en meer spijt van mijn beslissing en mis dus nu al de viking-community.

      Wel kreeg ook ik 20 euro cadeau.

      Ik zal dus enkele maanden afwachten hoe het verder gaat lopen bij GC maar de kans is ook bij mij groot dat ik terugkeer naar MV.

  • avatar Wouter says:

    Ik kan niet anders dan teleurgesteld zijn in Generation Connect of eerder in het uitblijven van het leveren van de dienst.

    Op 9 december besteld en zoals velen anderen weken gewacht. Na een 10-tal dagen toch maar eens gebeld voor een update en de microsim zou diezelfde dag nog verzonden worden.

    Echter een dag later vroeg ik om bevestiging van die verzending en bleek de nummeroverdracht niet gelukt te zijn vanwege een foute combinatie van telefoonnummer en simkaartnummer of onbekend nummer bij Base. Na alles overlopen te hebben bleek alle informatie wel correct en zou de aanvraag opnieuw behandeld worden met de extra vermelding van "Mobile Vikings" en m'n geboortedatum ^^

    Op 27 december uiteindelijk de microsim ontvangen, maar de nummeroverdracht bleef uit. Na vele telefoontjes en enkele faxen ben ik naar een Belgacom center gestapt om in mijn plaats naar de klantendienst te bellen.

    Er werd eveneens gemeld dat er iets misgelopen was, maar ze wisten niet wat. Er werd op een zogenaamde "lijst" gekeken of mijn aanvraag er tussen stond en dat bleek het geval te zijn. Zonder mijn bevestiging werd de aanvraag geannuleerd en zal mijn geld teruggestort worden Dit bleek de enige oplossing en zal dus een nieuwe aanvraag moeten indienen.

    Ik vind het bijzonder jammer dat er verder niet gecommuniceerd wordt wat er nu juist misgelopen is en dat ze verder geen acties ondernemen! Aangezien er gesproken wordt over een "lijst" ga ik er vanuit dat ik geen alleenstaand geval ben en dat er bij velen geen nummeroverdracht zal plaatsvinden.

    Ik hoop dat ze alsnog contact opnemen om overstap te laten plaatsvinden. Anders zal ik als alles op zijn pootjes staat opnieuw een aanvraag indienen met hopelijk een goede afloop!

  • avatar Jordy says:

    Ongeveer een maand voor het aanbod van Px met Generation Connect was ik reeds overgestapt van MV naar Proximus. De slechte 3g dekking en de vele netwerkproblemen was ik gewoonweg beu geworden. De overdracht verliep bijzonder slecht. Nog geen 24 uur na de aanvraag via de e-shop tot nummeroverdracht viel mijn bereik weg, zonder mijn SIM-kaart ontvangen te hebben. Was al geen goed begin, maar goed. Nog geen maand na mijn overstap lees ik over dit nieuw tariefplan en wou ik overstappen. Volgens de klantendienst was het niet mogelijk om van mijn Pay and Go kaart over te stappen naar Generation Connect. Ik wou toch dit nieuwe tariefplan hebben (zonder mijn nummer te verliezen) dus heb ik gedaan alsof ik van niks wist en toch nummeroverdracht aangevraagd en de benodigde 20 euro betaald. Achteraf bleek dit niet te gaan en heb ik de nummeroverdracht geannuleerd en toch mijn tariefplan kunnen veranderen (op Userbase zeiden ze dat je moest blijven bellen naar de klantendienst tot je de juiste persoon te pakken had, en dit heb ik dus ook gedaan :D )De problemen bleven komen, ik had moeite met sms te ontvangen en met mijn Proximus SIM die nog geen maand oud was kon ik geen verbinding met mobiel internet maken. Verbinding maken met een andere SIM in mijn toestel werkte wel. Ok, deze SIM (gratis) vervangen en de problemen waren weg, tot ik weer problemen had om sms'en te ontvangen–> alweer een nieuwe SIM.

    Voorlopig heb ik geen problemen meer gehad. Als dit zo blijft ben ik zeker niet van plan terug naar MV te gaan. Ik vind het niet zo belangrijk om een goede klantenservice te hebben als ik in normale omstandigheden nog geen 1 keer per jaar naar de klantendienst moet bellen :)

    Oh ja, na 3 weken is de 20 euro nog steeds niet teruggestort. Ik heb net zelfs een nieuwe mail gehad om mijn bankgegevens door te geven :)

  • avatar Wouter says:

    Ik ben zeer blij om zo'n artikel te kunnen lezen. Dit vind je nauwelijks en/of niet veel mensen hebben een abonnement op testaankoop.

    Zelf ben ik nog steeds steeds zeer tevreden over MV.

    Toen de eerste berichtgeving hier op The Mobile Revolution werd gedaan over Generation connect, had ik ook al meteen een vergelijk gedaan tussen MV en proximus.

    Conclusie was toen dat MV nog steeds goedkoper was. Maar dat je bij Proximus eigenlijk 5 euro meer betaalde voor de luxe om van een 'deftig' 3G netwerk gebruik te kunnen maken.

    Na dit artikel lijkt mij die luxe niet altijd beschikbaar waardoor in mijn ogen MV nog steeds op de nummer 1 staat.

    Ik wil hier ook niet de schijnheilige uithangen, want MV heeft ook pijnpuntjes en die zijn hierboven aangehaald. Maar sommige dingen zijn voor mij meer waard (zoals klantendienst) dan andere dingen (3G-dekking).

    Dit is zoals bij zovelen persoonlijk :)

    • avatar Bram says:

      Beste Wouter

      Mobile Vikings heeft zeker zijn pijnpuntjes, namelijk dat KPN Belgium aandeelhouder is. Had Belgacom aandeelhouder geweest, had er geen probleem geweest.

      Nog even over die '5€' voor het betere netwerk: Eigenlijk betaal je 5 euro 'boete' om een beter netwerk te mogen gebruiken, en 1 cent per minuut om het effectief te gebruiken: 25 cent per minuut bij Proximus terwijl maximaal 24 cent bij MV.

      Even kijken: 2 maanden herladen bij Proximus kost 40€ (GC)

      2 maanden herladen (tot een toaal van 40€ bij MV is 1x 15€, 1x 25€

      bij proximus ben je 40 euro kwijt en heb je 160 minuten kunnen bellen.

      bij MV ben je OOK 40€ kwijt maar heb je 201 minuten kunnen bellen. 20% meer bellen dus, voor hetzelfde geld.

      Dus Proximus vraagt ten eerste al meer per maand om 'het netwerk te mogen gebruiken' en dan nog eens meer om ook effectief te bellen.

      • avatar Frederik says:

        Dat is een flauwe redenering. Je betaalt 5 euro meer omdat zij ook meer investeren in hun dekking van 3G. Dus 5€ meer betalen om het 'te mogen gebruiken' is beetje appels met peren vergelijken. Je betaalt gewoon voor beter en sneller.

        Het blijft ook altijd een beetje overwegen welk tarief het beste past. Ik bel zeer weinig dus interesseer ik mij niet in belminuten. Klantendienst… geef mij een telefoon of winkel en ben veel beter af dan over en weer twitteren.

        En ik vind het lovenswaardig dat Proximus deze stap neemt. Want buiten MV kwam niemand met zo'n alternatief. Het zijn juist diegene die in de schiethoek stonden die nu de markt hebben opengezet!

        • Base investeert ook in een beter netwerk. Dus ook dat is een flauwe redenering. Enkel: Base investeert 'nu', Proximus heeft al geinvesteerd.

          Klantendienst.. een telefoon? MV heeft een telefonische klantendienst, maar ze blinken (blonken) uit in hun social media. Een winkel? Naar daar rijden, aanschuiven, en dan te horen krijgen 'kom morgen nog eens terug'. Yeah, fuck that. + 3 weken wachten op een simkaart? For crying out loud, MV binnen de 48 uur meestal. Vaak zelfs binnen de 24 uur.

          Het is waar dat het mooi is dat Proximus met een alternatief komt. Maar de manier waarop laat de wensen over.

          Trouwens, een jaar geleden 'bleh MV is te duur om te bellen dit dat hallo dag meneer' en nu 'bleh, bellen interesseert me niet'. Wel, mij intereseert die mbps niet. Ik heb overal 3G bij het Base netwerk (Nee, ik woon niet in de vlaanders) en ik ben tevreden. En ik lees heel veel ontevredenheid bij Proximus. Zelf ben ik bij Proximus weggegaan wegens wanbeleid en oplichting.

          Het betere netwerk biedt voor mij geen meerwaarde, dus ik ga écht niet 5€ meer betalen per maand voor een dienst die maar half de tijd echt goed werkt en waarbij ik nog meer moet betalen per minuut..

          • avatar Quentin says:

            Base investeert dat is waar, maar ze krijgen maar geen 3G masten in Brugge omdat ze geen bouwvergunningen kunnen verkrijgen. Dit heeft een mede-oprichten van MV mij persoonlijk verteld.

            Het zal dus ook niet voor morgen zijn dat er in Brugge een betere dekking komt. Helaas, want ik was wel tevreden over MV. Proximus 3G dekking is stukken beter én een pak sneller dan het 3G netwerk van MV. Batterij is wel sneller leeg, maar dat nemen we er dan wel bij.

      • avatar Jordy says:

        Best Bram,

        Uw berekening met het tarief van MV klopt niet helemaal. Jij gaat ervan uit dat je de eerste maand met een herlading van 15 euro NIETS opbelt. Zo mag je uiteraard niet rekenen. Als je ervan uit gaat dat je de eerste maand effectief 15 euro opbelt aan 0,24/min en de 2de maand 25 aan 0,20/min kom je uit aan 187,5 minuten dat je kan bellen. Dit levert nog altijd wel 17% meer belminuten op t.O.v Proximus. Maar stel nu dat je bij MV elke maand 10 MB in het buitenland verbruikt aan 0,5 euro/MB. Dan krijg je nog slechts 142 belminuten bij MV ( bij Px betaal je niets voor die MB's). Bijgevolg krijg je 11% meer belminuten bij Generation Connect dan bij MV.

        Als je dan iemand neemt die meer dan 1000 sms'en per maand naar eender welk netwerk stuurt, komt Proximus zelfs goedkoper uit.

        Ik wil hier maar mee zeggen dat iedereen anders tegen beide tariefplannen aankijkt.

        Voor mij persoonlijk was het superieure 3g netwerk voldoende om de overstap naar Generation Connect te maken. Daar kwam nog eens bij dat het netwerk van MV de helft van de tijd plat ligt…

        Tot nu toe ben ik tevreden over Generation Connect. De 3g dekking van Base is mijn streek is net zoals een gatenkaas (met veel gaten). Terwijl ik bij Proximus praktisch overal (uitgezonderd bij mijn thuis binnen) een zeer goede 3g verbinding heb. En de netwerksnelheid ligt tot 550% hoger dan deze bij MV.

      • avatar Mattias says:

        Ben je hier ook al bezig met nutteloze discussies?

        Je overtuiging dat het product dat jij gebruikt het beste is en het feit dat je feiten ontkent wijzen erop dat je ofwel betaald wordt door MV of dat je gewoon je gelijk wil halen. Daar is op zich niets mis mee maar laat alstublieft de discussieruimte open voor mensen die serieus willen overleggen over technische zaken.

  • avatar Bwm chris says:

    Ik ben sinds een half jaar mobile viking, en ben zeker tevreden over deze provider . In het begin had ik enkel edge om te surfen, waar ik woon, en voor mij was dit voldoende snel om een mailtje binnen te halen en te versturen, optioneel iets opzoeken op het internet was iets anders , trager maar toch nog doenbaar. sinds kort heb ik hier ook 3G of hsdpa( zeg ik dit juist) van de problemen op het base netwerk heb ik nog maar 1 keer een half uurtje geen ontvangst gehad zowel niet sms en internetten of bellen.Maar voor de rest geen irritante storingen meegemaakt Geluk misschien wel betere masten ? weet ik niet maar voor mij is het mobile vikings. als ik de verhalen lees van wie de overstap niet goed gegaan is krijg ik toch de kriebels en ben ik blij dat ik niet overgestapt ben.Ook een voordeeltje is dat je internet niet direkt afgesloten wordt of betalend is als je overschrijving een dag te laat op de rekening gestort word, is toch ook een goeie geste vind ik.

  • avatar Frederik says:

    Ik weet niet wat er zo verwarrend was aan de website van Generation Connect. Ik vond het heel duidelijk en veel transparanter dan een de Proximus/Pay&Go site. Ze hebben duidelijk goed gekeken naar MV, want men had het mooi kort en bondig op 1 pagina gezet+ de nodige FAQ's die belangrijk waren bij het bestellen van zo'n prepaidkaart.

    Ik had wel wat problemen bij het overzetten van een abonnement van Mobistar naar Generationconnect. Ik had blijkbaar aangeduid op de site dat ik een prepaidkaart had bij Mobistar. Blijkbaar is de annulatie dan geweigerd en moest ik opnieuw beginnen. Direct gebeld naar klantendienst en ze hebben mij direct geholpen. Blijkbaar had dit niet direct het gewenste effect want 2 dagen later was er nog altijd niets gebeurd. Nogmaals gebeld en dan werd ik overgeschakeld binnen het uur. Ik snap wel dat je soms aan de lijn moet hangen, maar uiteindelijk heb ik nooit echt problemen gehad!

    Alle zorgen zijn voorbij en ja hoor, dit is werkelijk een sublieme ervaring tegenover MV&Mobistar. Mijn Spotify heeft 1 seconde nodig voor het afspelen in 160kb! Daarvoor alleen al zijn alle problemen plots vergeten en vergeven! En nogmaals, bedankt Proximus voor die 20 euro extra ;)

    Ik vind dat men nogal snel zit te bashen op bepaalde diensten of producten. Het is logisch dat je verveeld zit met iets maar om dit gewoon gratuit op Twitter te gooien zonder geduld te hebben los je ook nooit iets op. Neem telefoon en probeer een deftig gesprek te maken. Duidelijkheid kan al veel veranderen.

    • Ik geef je gelijk, behalve in die laatste paragraaf. Ik ken mensen die 3 weken lang geduld hebben uitgeoefend en die het hebben opgegeven. En ik kan hier ook direct in 'hoge kwaliteit' (256kbps) muziek streamen bij MV over 3G. Ja, 3G. Hier is overal in de buurt 3G, en waar er geen 3G is heb ik Wifi (er is maar 1 plaats waar ik geen 3G heb waar ik het eigenlijk nodig heb, maar daar heb ik dus nu wifi en heeft proximus OOK geen 3G)

      En zo heel duidelijk was de site ook niet, want er stond ergens iets over 3 maanden, en als je dat niet juist interpreteerde dan leek Generation Connect énkel de eerste 3 maanden het gratis mobiel internet te bevatten. Blijkbaar is dit niet zo, of wel, géén idee. Dat zal de tijd uitwijzen.

      Verder: veel succes iedereen die nu terug naar Proximus is gegaan. Ik heb persoonlijk enkele keren in m'n leven gezegd 'nooit meer' tegen een merk of product. Eerst Nokia, toen LG, toen Telenet Internet en nu dus Proximus.

  • avatar Kevin Van Looveren says:

    Een jaar tot anderhalf jaartje geleden overgeschakelt van base naar MV: makkelijker kon het niet. Ik stond verbaasd van hoe vlug mijn bling-bling zwarte envelope in de bus zat. Enkel het opwaarderen heeft 3 dagen op zich laten wachten door de banken.

    Het enige dat minder aan MV is, is zoals in het artikel het 3G netwerk, en vooral de limiet erop.

    Hopelijk komt er door proximus generation connect nu verandering in.

    • avatar Kevin Van Looveren says:

      Afhankelijk van de speedtest mss toch overstap overwegen dus :)

  • avatar Arne says:

    Ik ben zo snel mogelijk overgestapt van MV naar proxi, op 7 dec nog besteld met nummeroverdracht. En ja, ook ik ben slachtoffer geworden van de vertragingen bij het uitleveren van de simkaarten.

    Op 19 dec rond 10h30 is mijn netwerk weggevallen op mijn gsm. Maar aangezien ik nog geen sim had was ik dus ook niet meer bereikbaar. Echter het belangrijkste is dat ik ook niet meer kon bellen. Dus kan kon ik ook de proximus-klantendienst niet meer bellen.

    Dan ben ik in de namiddag na mijn werk gewoon de lokale belgacomshop binnengewandeld, mijn probleem rustig uitgelegd en hebben ze daar een sim-swap gedaan. (voor een sim die ik nog niet had).

    De sim is uiteindelijk pas op 23 dec in de brievenbus gevallen, maar heb maar al bij al een 4 a 5 uurtjes zonder verbinding gezeten door zelf actie te ondernemen.

    Ook het toekennen van 20 EUR extra belkrediet + roamingbonus en resetten van datatellers + smstellers spreekt ook in het voordeel van proximus.

    Het netwerk is dag en nacht verschil. Van ongeveer 0,17 Mbps naar 4 a 5 Mbps ! De maximumsnelheid die ik ooit bij MV had was 0,97 Mbps via hun beperkt 3G netwerk.

  • avatar Kay says:

    Ik heb zonet mijn sim-kaart in mijn gsm gestoken. Heb 6 dagen na bestelling deze in mijn postbus ontvangen. Momenteel kan ik naar niemand bellen of smsen omdat ik 'geen service' heb. Er was mij nochtans duidelijk gezegd dat ik onmiddellijk na het plaatsen van de sim-kaart zou kunnen bellen. Hopelijk is alles morgenvroeg al in orde want ik heb geen zin in al dat rondbellen en afgewezen worden. Na het lezen van al deze reacties hierboven heb ik toch spijt dat ik niet gewoon onmiddellijk voor Mobile Vikings gekozen heb…

    • avatar Jordy says:

      Ik vermoed dat je nummeroverdracht gekozen hebt.. Uw nieuwe SIM werkt pas als je geen bereik meer hebt op uw oude SIM. Als je een volledig nieuwe SIM hebt zou ik morgen eens bij een Belgacom-center binnenspringen..

  • Mijn overstap van Mobile Vikings naar GenCon verliep zonder problemen.
    ( verslag van de overstap op http://www.mattiassercu.be/2011/12/28/overstap-va… )

  • avatar Rik says:

    Ik ben ook zeer tevreden van Generation Connect. Ik had vroeger altijd proximus, ben dan overgestapt naar Mobistar maar dat was 1 grote ramp (voornamelijk dienstverlening). Daarna was het MV en ik ben een jaar lang relatief tevreden geweest. Ik zat nu wel op een plaats waar enkel edge beschikbaar was en het surfen ging niet altijd even snel. Maar al bij al viel er niet veel te klagen voor die prijs. Sinds kort terug proximus en dat is een droom. Zowat overal zit ik op hsdpa, surfen gaat veel sneller en hun dienstverlening is super. Voor mij is is er op dit moment dus maar 1 provider, en dat is proximus.

  • avatar luc says:

    Mijn dochter en ik zijn beide overgestapt naar Generation connect, de eerste periode liep zonder problemen, tot we aan het einde van onze bonusperiode kwamen….dan begonnen de problemen.

    Mijn dochter met nog 15 euro krediet kon niet meer bellen en smsen, ze kon ons wel nog via internet bereiken?

    Bij elke oproep of sms kreeg ze de melding dat niet genoeg krediet meer had.

    We hebben de helpdesk gecontacteerd en daar zagen ze geen enkel probleem….en waren heel onvriendelijk en volgens hun moesten we weer 20 euro opladen, blijkbaar zijn ze daar heel goed op de hoogte van de verschillende modaliteiten van het tarief.

    Enkele uren later was het plotseling dan toch opgelost.

    Ikzelf heb mijn kaart herladen en kwam tot de vaststelling dat ik geen toegang meer had tot internet….weer Proximus gecontacteerd en kreeg weer te horen dat er geen probleem was en ik misschien eens mijn simkaart in een ander toestel zou kunnen steken om na te gaan of het daar ook niet werkte…? ok met z'on uitleg haakte ik vlug af, weerom enkele uren later was het plotseling weer ok.

    Vandaag heeft mijn dochter weer hetzelfde probleem, geen smsen, geen telefoon, wel toegang tot internet, we weten niet of we proximus nog willen contacteren…..en of we generation connect gaan blijven !

    te vervolgen……

    • avatar Yannick says:

      Heb hetzelfde probleem gehad. Een week lang de klantendienst van Proximus zitten belagen.

      Er lijkt een technisch probleem te zijn.

      Als je Mobiele data af zet, kan je opnieuw bellen/SMSen

  • avatar Michiel says:

    ik ben klant van proximus, al jaren ! tis altijd al een super goede operator geweest

  • avatar Jelle says:

    Ik ben sinds enkele maanden overgestapt op Generation connect en kan alleen maar positief zijn over de dienst die ze aanbieden. Het 3G-netwerk is subliem en vele malen beter dan dat van mobile vikings.

    Het enige minpuntje dat ik kan geven en wat volgens mij makkelijk oplosbaar is, zijn de betaalmogelijkheden bij proximus. Ik had graag een opdracht via domiciliering of via paypal betaald.

    • avatar Jan says:

      Jullie kunnen zeggen wat jullie willen maar MV blijft het voordeligste
      Je Kan nu ook 1 uur gratis bellen nar MV klanten per dag en als je herlaad voor 40 euro bel je aan 0,14 cent en niet aan 0,25 gelijk aan GC dus is allemaal zever wat jullie vertellen
      Het kan wel zijn dan het netwerk sneller is maar dat is dan ook alles
      Ze willen wel maar kunnen niet
      Ik hoop alleen als base KPN verkocht wordt dat MV een een betere deal vast krijgt
      Er is geen enkele provider dat aan MV kan tippen

  • avatar natlietjah says:

    Ik heb al enkele maandag generation connect en ben tot nu toe erg tevreden. Alles is goed gegaan behalve mijn eerste herlading maar dat was eigenlijk mijn eigen fout. Je moet voor 20 euro herladen en dit is geen standaard bedrag voor herlaadkaarten? Voor mijn vorige tariefplan deed ik mijn herladingen via zo'n speciale sms-code die gekoppeld was aan mijn bankrekening. Simpeler kon niet. 20 euro ging via dat systeem niet dus ik nam een kaartje van 15 en eentje van 5 euro. Fout dus, je kan enkel goed herladen via de knop op de website van generation connect, dat zou dus nog mogen veranderen ;)

  • avatar Frederik says:

    Waar zijn de volgende delen te vinden??

  • avatar Hendrik says:

    Had eerst pay&go generation,Heb naar 6000 gebeld om over te schakelen naar connect.had rond15uur gebeld en ze zeiden dat 12 uur middernacht zou geactiveerd worden!rond 1u59 kreeg ik een bericht connect geactiveerd was.voor 25 euro herladen en het was in orde!super tevreden top netwerk goeie 3g

  • avatar Iris says:

    Same here, eerst Generation MTV, telefoontje met de 6000, kip wist eerst niet zo goed over wat ik het had (maar daar kan je heel Proxi niet voor afrekenen) – gelukkig zelf voldoende geïnformeerd, dus nu wachten op de verlossende SMS!

  • avatar Bart says:

    Waar zijn nu die andere delen van het verhaal?

  • avatar BartD says:

    Heb niets dan problemen met MV. Had eerst een data only card om de service eens te testen en dat werkte naar behoren, heb dan mijn GSM-nummer van proximus laten overzetten en alles ging een paar maanden, en daarna begon het mobiel internet alsmaar trager te gaan tot gewoon nu in de meeste gevallen niet te werken, dit allemaal in Brussel. Op de FB pagina van MV zeiden ze dat dit komt door de nieuwe wetgeving in Brussel en ik de GSM moet instellen op enkel EDGE, wat dus voor een hypertrage verbinding zorgt. En zelfs die valt vaak weg. Ik ga de overstap wagen naar generation connect in de hoop op beter, echt slechter kan het niet momenteel.

  • avatar clinton says:

    We geven leningen aan particulieren, zowel publiek als co-operate lichamen. je bent dan ook advies aan een aanvraag voor een lening tegen Clinton Hill lening bedrijf, om zo uw financiële problemen en competite ontmoeten bussiness van vandaag omgeving. Wij bieden alle soorten van de lening zoals Auto Lening, Business lening, persoonlijke lening, Secure lening, educatieve lening etc.any geïnteresseerde kandidaat shuold kunt u sturen naar:
    clintonhillloan@hotmail.com

    TOEPASSING DETAILS:

    Voornaam: ___________________________
    Achternaam: ____________________________
    Geslacht: _______________________________
    Burgerlijke staat: _______________________
    Contact Adres: ______________________
    Stad / Postcode: ________________________
    Land: ______________________________
    Geboortedatum: ________________________
    Bedrag dat nodig is als Lening: ________________
    Lening Duur: ________________________
    Maandelijks Inkomen / jaarlijks inkomen: _________
    Beroep: ___________________________
    Doel Lening: _____________________
    Telefoon: ________________________________
    Fax: __________________________________

    Stuur je sollicitatie naar: E-mail: clintonhillloan@hotmail.com

    CONTACT MET ONS!
    Clinton Hills
    Financial Controller / Operations Manager

  • avatar Arne says:

    Ik was vroeger altijd al Proximus, van Pay&Go naar Generation naar Generation Connect. Maar 20€ vond ik toch wel wat duur, maar met een iPhone 4 genoot ik toch vaak van een vloeiend 3G-netwerk. Sinds 4 maanden ben ik Base Check, en herlaad ik altijd voor 15€ en koop ik af en toe 1024MB mobiele data, geen problemen mee! Op de 2 belangrijkste plaatsen haalde ik gemakkellijk 6Mbps download op een iPhone 4. Voor mijn iPad (3) ben ik bij Mobile Vikings (data-only), en ik ben er tevreden over! Op dezelfde plaats als bij Base haalde ik vandaag nog 13Mbps download! Onderweg naar Leuven heb ik op ze allebei vaak Edge, maar er is een stukje waarbij ik bij Proximus geen bereik had (onderweg naar Leuven), en bij Mobistar blijkbaar ook niet, maar wel bij Base… Nu Proximus 4G LTE heeft, en vooral heel Leuven ervan voorzien is, en het is inbegrepen in Generation Connect, ben ik misschien toch vanplan om terug te keren naar Proximus (ik ga namelijk upgraden naar de iPhone 5). Nu is die 20€ het natuurlijk al VEEL meer waard, maar het is toch nog wat duur, dus ik twijfel. Toch zou het prettig zijn om, als je zo'n smartphone hebt, alles uit de kast te halen en er volledig gebruik van te maken.
    Ook een jammer feit: gesprekken doorschakelen, samenvoegen, in wacht zetten of wisselen zal niet meer mogelijk zijn. Een minder jammer feit: 'adios' voor de Base Check-app…..

  • avatar Tommy says:

    Ben je gefrustreerd in het leven? je denkt dat alles verloren is? Geen hoop
    Als elk?

    Nou, ik heb goed nieuws voor jullie allemaal vandaag, is een Privillage u
    Overeenkomstig de juiste persoon. Ik ben een wereldberoemde man
    Ik weet het.
    Mijn naam is Tommy Scofield is een schuldeiser van toepassing om mensen te helpen
    financieel, want ik denk dat genoeg failliet en alle instellingen I
    amhearing. Ik wil al mijn zelf daar laten zien. Niet allemaal gelijk.

    Stuur ons uw persoonlijke gegevens:

    Volledige naam: ……….
    Adres: ………
    Telefoon: ……..
    Persoonlijke telefoonnummer: ……………..
    Landcode: ………
    Benodigde hoeveelheid: ………..
    Beroep: …………..
    Maandelijks inkomen: …………….
    Doel van de lening: ……………….
    Als de terugbetaling …………………

    Ik hoop dat ik je reactie te zien via deze
    tommyscofieldhelp@gmail.com adres

diflucan online pharmacy ordering viagra online cialis tadalafil 100mg brand viagra on line real viagra for sale viagra order order female viagra price of propecia generic paxil online buy levitra online uk prednisone 50mg cialis from india buy softtabs viagra generic viagra online pharmacy pfizer viagra online celebrex online buy cheap viagra in uk bupropion 100mg cheap canadian viagra india pharmacy levitra cheapest propecia uk prednisone on-line cialis pills online viagra without prescriptions buy cialis without rx cymbalta 120mg order amoxicillin online clomid overnight canadian meds viagra buy cialis usa wellbutrin discount viagra soft tabs 100mg online buy viagra uk cialis usa pharmacy 20mg nolvadex buy 5mg cialis online medications viagra diflucan cost nolvadex online buy zithromax in canada buy cytotec no prescription generic propecia sale viagra canadian meds